Garanti og reklamasjon

Reklamasjonsrett

Hos HelloRider har du alltid 36 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at hvis en sykkel ikke leveres som avtalt melom deg og HelloRider, eller på noen annen måte ikke samsvarer med beskrivelsen du har fått av HelloRider, kan du bruke din reklamasjonsrett til å få ditt produkt reparert, byttet ut, nedsatt i pris, eller få pengene dine tilbake. Bare fabrikasjonsfeil dekkes av reklamasjonsretten. Den omfattes for eksempel ikke vanlig slitasje, hærverk eller misbruk.

Hvis du opplever problemer med din sykkel, kan du ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg videre. Du kan også sende oss en e-post med bilde av problemet så lett kan avgjøre om det er en reklamasjonssak.

Vil du reklamere et produkt?

Du må ringe oss eller sende en e-post med følgende informajson:

  • Bestillingsnummer (Det finner du på ordrebekreftelsen eller på fakturaen din)
  • Rammenummeret på sykkelen (Står på rammen, som oftest under kranklageret)
  • Tydelig beskrivelse av skaden (Hva, når, hvordan?)
  • Et vedlagt bilde av feilen/problemet på sykkelen
  • Er sykkelen din eldre enn tre måneder? I såfall, når hadde du sist sykkelen på service?

Garanti

HelloRider gir deg full fakbrikksgaranti. Det vil si at vi følger de retningslinjer og betingelser som gis av produsenten. For mer spesifikke detaljer, ta kontakt med aktuell leverandør.

Slitedeler som dekk, bremseklodser, sete, kjede og tannhjul dekkes ikke av garantien, med unntak av material- og konstruksjonsfeil.

Garantien som beskrevet ovenfor gjelder kun for sykkelens første eier.

Regelmessig vedlikehold - den første servicekontroll

Det er viktig å ha sykkelen på service senest tre måneder etter kjøpet. Dette forhindrer tidlig slitasje og forlenger sykkelens levetid. Regelmessig service er også anbefalt for å beholde garantien på sykkelen. Av oss i HelloRider får du den første servicekontrollen gratis! Les mer om det her.