Kjøpsbetingelser

Generell informasjon

HelloRider AS
Org. Nr: 919 778 857 MVA
E-post: info@hellorider.no
Telefonnummer: +47 56 99 98 17

Betalingsmetoder

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

  • Kortbetaling med Visa, MasterCard eller Maestro
  • Klarna konto
  • Klarna faktura

Hjemmesiden vår og betalingssystemet er beskyttet og krypert med SSL og administreres hos Adyen, som oppfyller kravene i PCI DSS.

Ved bestilling sender vi en ordrebekreftelse med våre kjøpsbetingelser inkludert til din e-post.

Frakt

Levering skjer med PostNord hjem til deg. PostNord sin sjåfør gir deg beskjed på SMS om når du kan vente levering. Om leveringstiden ikke passer, er det viktig at du tar kontakt så snart som mulig for å avtale en ny leveringstid. Når du bestiller din nye sykkel fra oss i HelloRider, blir den levert ferdig montert, testet og klar til bruk. Den blir levert i en fraktsikker eske. Om du ikke er der til å ta imot varen, vil du bli fakturert kostnaden med å frakte sykkelen tilbake til vårt lager. Du kan så kontakte oss for å avtale ny leveringstid.

Fraktkostnader

Hjemlevering: 599 kr

Returkostnad: Du dekker returkostnader selv. Dette kan variere med adresse.

Leveringstid

Spesifikke leveringstider blir angitt på hver enkelt produktside. Vær obs på at leveringstiden kan variere, avhengig av når du bestiller og hvor du bor. Vi tar også forbehold om at et produkt kanskje ikke er på lager og dermed må bestilles inn. Kunden blir da kontaktet av vår kundeservice og informert om at leveringstiden kan bli noe lengre enn oppgitt. Standard leveringstid er 5-10 virkedager. Vi leverer ikke i helgen. Om vi ikke kan levere innen avtalt tid, blir du kontaktet og opplyst om årsaken til forsinkelsen, samt får et nytt tidspunkt for forventet levering. Hvis vi ikke kan levere innen rimelig tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet. Dette gjelder også spesialbestillinger.

Angrerett

Vi i HelloRider forstår at du gjerne vil prøve din sykkel for å finne ut om den virkelig er den rette for deg. Derfor tilbyr vi følgene alternativer:

14 dagers angrerett

Ifølge Angrerettloven kap. 6 §21, har du alltid 14 dagers angrerett på kjøp over nettet. Dette gjelder fra og med du har mottatt din vare og 14 dager fram i tid. Angrer du på kjøpet ditt i løpet av denne perioden, må du kontakte vår kundeservice på e-post eller telefon og informere oss om situasjonen. Vær obs på at du har mulighet til å inspisere ditt produkt før du bruker din angrerett, som om det var i en av våre butikker. Har produktet blitt brukt, kan vi ikke ta tilbake varen og selge den som ny, og har derfor ikke mulighet til å betale tilbake hele kjøpesummen.

For en godkjent angrerett må du informere oss innen rimelig tid. Returkostnaden må du dekke selv. Vi anbefaler sterkt at du benytter den originale emballasjen ved en eventuell retur.

Vær obs på at du har mulighet til å inspisere og teste ditt produkt før du benytter deg av din angrerett, som om det var i en av våre butikker. Men om varen har blitt skadet eller returneres i en annen tilstand, kan vi ikke ta tilbake varen og selge den som ny, og har derfor ikke mulighet til å betale tilbake hele kjøpesummen.

For å benytte deg av din angrerett, kan du bruke skjemaet som du finner her: Angrerettskjema.

HelloRider tilbyr opp til 30 dagers angrerett!

Trenger du mer betenkningstid enn de 14 lovbestemte dagene? Ingen problem! Vi i HelloRider forstår at noen beslutninger kan være vanskelige og derfor krever mer tid. Vil tilbyr derfor opp til 30 dagers angrerett fra du mottar din vare.

For å kunne utnytte 30 dagers angrerett, kreves følgende for å få godkjent din angrerett:

  • Produktet må være ubrukt og bli returnert i originalemballasjen
  • Du må informere vår kundeservice om at du ønsker å angre kjøpet ditt
  • Vi må motta din retur senest 30 dager fra dagen du mottok din vare
  • Du betaler selv kostnadene for retur
  • Vi mottar ikke pakker med postoppkrav
  • Du har selv ansvar for at pakken leveres uskadet tilbake til oss innenfor angitt tidsramme
  • Om vi ikke har mottatt pakken 14 dager etter du har informert oss om returen, ber vi deg fremvise bevis på at du har returnert varen

Returalternativer

  • Send til oss med posten
  • Be oss om å hente varen hos deg

Returner med vår hjelp (vi henter hos deg)

  • Kontakt vår kundeservice om at du vil returnere varen
  • Ikke glem å oppgi ordrenummer hvis du sender oss e-post
  • Husk å oppgi om du vil bytte til en annen vare eller ha pengene tilbake
  • Vi tar kontakt med deg og avtaler returen

Send til oss med posten

  • Kontakt vår kundeservice om at du vil returnere varen
  • Ikke glem å oppgi ordrenummer hvis du sender oss e-post
  • Husk å oppgi om du vil bytte til en annen vare eller ha pengene tilbake
  • Du betaler selv returkostnadene og har ansvaret for at pakken ender hos oss. Vi ber om bevis om retur 14 dager etter at du har informert oss om returen
Du som forbruker har rett til å få pengene dine tilbake, samt eventuelle tilleggskostnader forbundet med angreretten innen 14 dager fra du informerer oss. Det kan imidlertidig hende at du må vente til varen har blitt returnert, eller til du har sendt oss et bevis på retur.

Om du angrer på ditt kjøp, sendes varen tilbake til:

HelloRider
Arenaslingan 1
121 77 Johanneshov

Eller

HelloRider
Topplocksgatan 15B
21241 Malmö

Vi mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.

Reklamasjon

Du som forbruker har fem års reklamasjonsrett ifølge norsk lov.

Om en vare avviker fra de opplysninger du har fått om varen av oss i HelloRider, kan varen reklameres. Garantien dekker kun feil på varen ved levering, det vil si at feil forårsaket av normal slitasje og bruk dekkes ikke. Klager til HelloRider må skje innen rimelig tid, senest innen to måneder etter du har mottatt varen. Kontakt vår kundeservice om du vil reklamere.

Kontakt ved reklamasjon: info@hellorider.no

Du kan også ta kontakt med Forbrukerrådet om du har spørsmål om dine rettigheter.

Viktig: Hvis en vare blir levert med synlige skader fra frakten (skader på emballasje og produkt), er det svært viktig at du gir beskjed om det til oss så fort som mulig. Aller helst samme dag som du mottar varen, senest dagen etter.

Om du vil reklamere et produkt

Du kan ringe eller sende oss en e-post med følgende informasjon:

  • Ordrenummer (dette finner du på din bekreftelse eller på fakturaen)
  • Sykkelens rammenummer (dette finner du på sykkelens ramme, ofte i nærheten av kranklageret)
  • En tydelig beskrivelse av avviket (hva som har skjedd, når, hvordan, osv.)
  • Legg ved et bilde av avviket (om det er et synlig avvik)
  • Når du kjøpte sykkelen og når du hadde den på service sist

Varen sender du så til:

HelloRider
Arenaslingan 1
121 77 Johanneshov

Eller

HelloRider
Topplocksgatan 15B
21241 Malmö

Om vi leverer tilbake en ny vare eller retter på feilen som var årsaken til din klage, vil eventuelle tilleggskostnader du har måttet betale bli refundert innen 14 dager fra vi mottar reklamert vare. Varer og tilbakebetaling skal normalt skje uten ubegrunnede forsinkelser.

Garanti

Vi i HelloRider gir deg full fabrikksgaranti på alle produkter. Det betyr at vi følger de retningslinjer og betingelser som gis av produsenten. Se produsentens hjemmeside for spesifikke detaljer. På vanlige slitedeler som dekk, sete, håndtak og kjede gis det ingen garanti utover hva gjelder material- eller konstruksjonsfeil. Garantien gjelder også kun for den første eieren.

Regelmessig vedlikehold

Det er viktig å ha din nye sykkel på service senest tre måneder etter kjøpsdato. Dette forebygger tidlig slitasje og forlenger sykkelens levetid. Regelmessig service er også anbefalt for å kunne utnytte sykkelenes garanti. Vi i HelloRider har servicepartnere som kan hjelpe deg med vedlikehold av sykkelen din. Finn en servicepartner nær deg her.

Personopplysninger

HelloRider er behandler alle personopplysninger ifølge personopplysningsloven. Ved å akseptere kjøpsbetingelsene hos HelloRider, samtykker du i at dine opplysninger blir tatt vare på for å behandle din bestilling, fullføre kjøpet, tilrettelegge for fremtidige kjøp, oppdatere status på bestilling og sende deg tilbud fra HelloRider. Som kunde kan du se dine opplysninger, endre dem eller slette dem. Du kan også når som helst be om å ikke få tilbud fra oss.

HelloRider inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år).

Klager

Noen ganger blir det rett og slett feil. Det er frustrerende og det forstår vi godt. Ønsker du å sende inn en klage så kan du kontakte kundeservice og vi vil gjøre det vi kan for å løse problemet. Hvis problemet vedvarer etter at du har vært i kontakt med vår kundeservice, ta kontakt med Forbrukerrådet.

EUs ODR

Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) eksisterer for forbrukere og næringsdrivende innenfor EU. Her kan du få hjelp til å løse tvister oppstått som konsekvens av netthandel – uten å måtte bruke en domstol. Nettsiden er gratis å bruke og drives av EU-kommisjonen.

Forbrukervern

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for kjøpsavtalen du som forbruker har gjort med HelloRider. For at du skal kunne benytte deg av dine interesser som kunde, viser vi til bestemmelsene i den norske forbrukerkjøpsloven (2002), angrerettloven (2014) samt personopplysningsloven (2015) på alle kjøp på HelloRider.

Uforutsette hendelser

Ved omstendigheter utenfor HelloRiders kontroll, f. eks. lovendringer, offentlige tiltak, streik, blokader, sabotasje, krig, terrorisme, brann, flom, naturkatastrofer eller lignende hendelser forbeholder vi i HelloRider retten til å utsette opprettholdelse av kjøpsavtalen, så lenge den er under påvirkning av nevnte hendelser. Dersom forsinkelsen overstiger to måneder, har både du og HelloRider rett til å heve kjøpet, uten noen betalingsforpliktelser.

Annet

Vi følger Forbrukerrådets anbefalinger og norsk lov ved en eventuell tvist. Vi forbeholder oss retten til å annulere bestillinger hvis det gjelder eventuelle skrivefeil eller tekniske problemer. Prisen og produktet som vises i kassen ved et godkjent kjøp er en bindende avtale mellom deg som kunde og HelloRider. Ved eventuell feilinformasjon har du rett til å angre ditt kjøp, jamført forbrukerkjøpsloven. Vi tar forbehold om eventuelle forsinkelser. I så tilfelle, har du selvfølgelig full returrett og vil få pengene tilbake for både produkt og frakt. Får du en vare som du ikke har bestilt, er det en gyldig grunn for reklamasjon, ifølge forbrukerkjøpsloven. Har du spørsmål angående betingelser, prosedyrene for angrerett, reklamasjon, transportskader eller annet, ta kontakt med vår kundeservice. Kontaktinformasjon finner du her.

Sist oppdatert: 24-05-2017